tisdag, juni 05, 2007

Nakenfiske

Jag fick en fråga från en polare en gång om jag någonsin hade fiskat naken.
Mitt direkta svar och motfråga var:
Nej, varför då?
Han hade väl ingen direkt anledning utan undrade bara i största allmänhet.

Jag började fundera lite på det där och det vore kanske något att skriva i sitt fiske CV.
Fångat en 5 kilos gädda naken.
Kanske inte så mycket att skryta med men ändå en kul grej.
Sen kan man ju även se det som en liten extra krydda i sitt fiske att göra detta någon gång bara för att piffa upp ett slentrianmässigt fiskande efter t.e.x. små sommargäddor.

Jag känner faktiskt en kille som har nakenfiskat i en älv men jag tror tyvärr inte att han fick någon fisk men han själv blev fångad på bild.



Vem vet vad som händer i sommar när solen steker från en klarblå himmel och vattnet håller klar badtemp då kanske kläderna ryker och man gör ett försök att fånga en gädda naken.
Bara som en kul grej en annars vanlig sommardag.
Hoppas bara inte kustbevakningen kommer och tar en. :)

Inga kommentarer: