torsdag, juni 07, 2007

Avundsjuk eller inte?

Sitter och väntar på telefonsamtal från D.E. som har spenderat 8 dagar i jämtland med fiske i gimån och framförallt i Idsjöströmmen.
Själv har jag inte besökt detta fiskevatten på snart två år efter att ha varit där två gånger om året under fem år.
Senaste gångarna jag var där tyckte jag att fisket hade blivit klart svårare och att det kom upp betydligt mindre fisk per fiskare än vad det gjort tidigare år även om det stundtals var kalasfiske.

Har precis insett att jag förmodligen inte kommer åka dit i år heller som mina kära kamrater skall göra i slutet av augusti.
Jag har inskolning på dagis med den blivande fiskaren.

Skall bli intressant att höra hur säsongen i detta vatten har startat och efter det kan man besluta om man skall vara avundsjuk eller inte på alla dom som skall fiska där i år.

Inga kommentarer: