måndag, juni 11, 2007

Puritanerna i Idsjöströmmen

Det finns någon form av fjolligt fiskegäng som kallar sig för puritanerna (eller liknande) där min polare D.E. ingår.
Jag har hört alla möjliga och omöjliga historier om vad som brukar hända när detta gäng är iväg på fisketurer men dessa vågar jag inte ta upp här.
En sak är i vilket fall säker, det är ofta alkohol inblandat i många av händelserna.

Detta gäng var hur som helst iväg till idsjöströmmen dom fyra första fiskedagarna för säsongen.
Enligt dom själva var fisket fantastiskt, som det alltid är på dom ställen där dessa herrar fiskar, och i stort sett alla satte nya personliga rekord när det gäller Harr.
Sen får man ju tro vad man vill men jag brukar själv ta bilder när jag får stor fisk och än så länge har jag inte sett en enda bild på någon stor Harr från denna resa. ;)
Inte ens en photoshopad variant. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha...det vart inga bra bilder då det var alldeles för vackert väder....vi hade mot sol i linsen hur vi än vände oss....fisket var dock riktigt bra om man mäter bra fiske i antaö stora fångade fiskar.....

// D.E.