söndag, juni 10, 2007

Två timmar

I går var jag ute på en svettig 4 mils cykeltur med två polare.
Mer om det kan ni läsa här.
Men varför inte fiska istället kan man fråga sig?
Tyvärr har jag inget bra svar på den frågan förutom att två timmar är i minsta laget om man skall hinna med något fiske alls.
Man skall ju ta sig till och från fiskevattnet, i och ur med prylar ur bilar/båtar o.s.v. och då går två timmar fort.

I dag har jag hjälpt D.E. att flytta (ja, jag ska berätta hur han hade det i idsjöströmmen men inte just nu) och det var också uppdelat i två timmars pass.
Det började med att jag, D.E. och Fef möttes upp klockan 8 för att snabbt flytta lite prylar från hans föräldrar till hans nya hus.
Det ända målet vi hade var att vara klara och framme vid hans gamla adress klockan 10, alltså två timmar.
De få grejorna var snabbt utplockat och inpackat i lastbilen även den extremt tunga bäddsoffan som vi fick ta fönstervägen.
Väl framme skulle denna soffa upp på övervåningen via en svängd trappa, ingen lek vill jag lova.Vi vart tvungna att skruva ur sängdelen för att lyckas få upp den men då var det ganska lätt.
Det som såg ut att bli tid över för fika blev istället nästan stressigt för att hinna till 10.

Resten av flytten tog väl ca två timmar och gick ganska smärtfritt eftersom det var grymt bra strukturerat med allt färdigpackat i kartonger, gott om bärhjälp samt två bra flyttbilar.

Sen blev det väl en två timmars vila i solen med flyttpizza, pilsner, kaffe och morotskaka som tack för hjälpen.
Frågan är bara hur han som nybliven husägare skall hinna med att fiska för det fanns gott om saker att fixa som lär ta mycket av hans tid.

Nu är det bara två timmar tills jag skall vara hos TT på lite söndagsgrillning.
Måste nog hinna duscha av mig flyttsvetten först.

Inga kommentarer: