måndag, juni 11, 2007

Ge fan i mina gäddor

Fick höra ryktesvägen att det var några grabbar som jag känner som var ute och fiskade gädda på "mina" fiskevatten.
Det ryktades om att dom hade haft ett ganska bra morgonfiske med en topp trio på 5,2 5,8 och 9,5kg.
Det som känns lite bittert är att den på 9,5 tog dom på exakt samma ställe som jag för två veckor sen hade en stor madame efter mitt bete.
Man kan ju tro att det är samma gädda som dom nu lyckades få att hugga.
Det sköna i det hela är att den inte vägde över 10 kg för det hade gjort ont i mitt fiskehjärta och ännu bättre är det att jag vet vart den bor och den kanske hugger nästa gång jag är där och då har klivit över 10 kg.


Vad jag har förstått så är denna kille tydligen även grym på att fiska gös i mälaren med flera riktigt fina under våren.
Man kan ju bara hoppas att jag kan lyckas lika bra när jag besöker hans hemmavatten som han gjorde när han var på mitt.

Inga kommentarer: