tisdag, juni 12, 2007

Sökes:Ny följeslagare

En av mina gamla trotjänare har gått ur tiden.
Min hetaste Buster Jerk, en röd svart sak, även kallad "giftormen" gjorde sina sista timmar på min tafs för någon vecka sedan.
Efter många lockande rörelser som har fått ett helt gäng med gäddor att fatta tycke för denna godbit så har han nu slutat sina dagar på botten av en grummlig vik.
Han tog tag i något extremt hårt och tungt och hur jag än bönade och bad så ville han inte släppa greppet om sin sista viloplats.
Jag har sen den dagen haft sorg och burit svarta kläder och ni kan ju fatta hur det varit i denna värme.

Men nu är sorgen över och jag är på jakt efter en ny het följeslagare som vill tillbringa många timmar på fiskeäventyr med mig.
Antingen liggandes stilla och vila i min draglåda eller vara ute på "raggning" av stora gäddmadamer.
Jag tror nog att jag kommer att finna denna nya lekkamrat inom en snar framtid.

Inga kommentarer: