måndag, maj 28, 2007

Boule-träffen

Två dagar med strålande sol, lagom med vind, 12 solbrända killar, 4 båtar och 72 fångade och återutsatta gäddor är till ända.
Det var en grymt kul helg med massor av skratt, hugg och slag, god mat och kall öl.

Fisket var väl kanske inte riktigt på topp men det kom som sagt upp 72 gäddor och säkert ett 20 tal missade/tappade fiskar. Storleksmässigt var det väl inte någon riktig höjdare men 3 gäddor på knappt 5 kg som topp får väl anses okej. Hade dock hoppats på några större och jag var riktigt nära en grymt stor gädda som var upp och visade sig efter mitt drag.

Mängdmässig var D.E. bäst med 17 stycken och jag själv tvåa på 12 men jag tog tre av dom fyra största i.v.f.
Eftersom L.G.W. tog en gädda som visade 5 kg på lippgrippen och dom inte hade någon digitalvåg, som alla båtar skulle ha, och två av mina också visade runt 5 kg på den så delade vi på vinsten för största gäddan. Segern i mängdtävlingen gick såklart till laget med D.E. och där ingick även Uffe och Hugo.

Bästa betet för att få många gäddor var jigg men för att få dom stora så krävdes det Jerkbait.
Det kom även upp ett antal aborrar, en gös och en näbbgädda!!, vilket jag aldrig varit med om i dom vattnen.
Hoppas få lite bilder från grabbarna som jag kan lägga upp här framöver.

Inga kommentarer: