måndag, maj 28, 2007

Bortförklaringar

När man är en sån gymt bra fiskare som jag är men resultatet av ett fiskepass inte alltid blir som man har hoppats så måste man ha ett gäng med bortförklaringar att ta till.
Frågan är då vad jag har för bortförklaringar för Boule-träffen.
Varför fick jag inte flest gäddor?
Varför tog jag ingen större gädda?

Till att börja med så var det ju jag som körde båten och fick därmed inte lika mycket fisketid som D.E. som bara stod längst fram i båten med laddat spö och kastade ut innan jag ens stängt av motorn.
Mer tid i vattnet för ett bete = Mer fisk.
Sen fick han ju även låna min hetaste fisketröja eftersom han "glömt sin" som han sa.
Jag tror att det var ett taktiskt drag av honom för att han skulle bli "hetare" och jag "kallare".
Sen ville ju jag ta stor fisk och körde därför inte lika mycket med "många men småfiskbetet" jigg.

För att sen gå till varför jag inte fick någon större kan jag bara skylla på alla ovanstående samt att det inte huserar allt för många gäddor av grov kaliber i dessa vatten.

Eller vad tror du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Och min motor pajade och Tackans jiggar funkade inte och Pärre fes i båten hela tiden och Ice bara blockade mig hela tiden och jag kan inte fiska gädda.

Mr W