tisdag, augusti 12, 2008

Prylbög eller fiskefantom?

Mina ickefiskande polare brukar ibland kalla mig för en knäpp fiskeprylsbög när jag kommer hem med nya spön, rullar, beten och allehanda andra prylar som kan "vara bra att ha" när man skall fiska.
-Man kan ju bara använda ett spö i taget, säger dom.
-Jo jo, säger jag, men alla spön och prylar har sitt speciella tillfälle när dom skall användas men jag ligger ändå ganska långt efter vad mina fiskepolare spenderar på prylar.

Jag har framförallt en polare som har fler prylar än någon annan och det är densamma som på bilden nedan.


Jag vill inte nämna personen vid namn men jag kan säga så mycket som att han:
Fiskar mer än någon annan.
Har säkert 20 flugspön.
Tycker att gäddfiske med spinngrejor = Smutsfiske.
Han får alltid störst havsöringar.
Tycker att splitkane är fantastiskt.
Klottrar ner edge i parti och minut.
Vem är han?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh hallå...måste protestera lite.....kolla in hur få atteraljer som sitter på västen numera....ingen julgran där inte!!

...Men visst..prylar är kul!!

D.E.