torsdag, maj 08, 2008

Ligga eller äta, vad väljer du?

Nu har det snart gått en vecka sen min senaste fisketur som blev en enda lång dag av kastande och nötande på storgäddplatser.
Jag har känt mig helt orkeslös sen den turen.

Dagen började bra med ett par hugg och några följen som ändå visade att fisken fanns där men dom visade inget större intresse för att äta. Efter ett par timmar med endast en fisk på fem man började man tröttna rejält.
Vi förstod ganska snabbt att det inte var äta gäddorna prioriterade just nu med tanke på hur mycket plask det var i vassen och deras loja uppträdande mot våra beten.

Fast man kan ju inte gnälla på dom för vad skulle du själv välja?
Ligga eller äta?
Ganska enkelt val eller hur?

När dagen summerades efter 7 timmar så hade vi fått 6 gäddor ( jag 1) på fem man.
Inget vidare resultat men det var åtminstånde 6 gäddor som valde att äta istället för att ligga eller det mer troliga var att dom redan gjort sitt jobb och därefter var hungriga.

Förhoppningsvis så är leken klar och det står ett helt gäng med hungriga, huggvilliga och kämpaglada gäddor därute när jag skall fiska igen nästa helg.

Inga kommentarer: