söndag, maj 18, 2008

Hur blir jag medlem?

Tiggde till mig ett regnbågsfiske i ICE klubbsjö i går.
Det var en trevlig upplevelse där det inte var helt enkelt att lura upp bågarna men med lite nötande med en rosa streamer så lyckades man få ett par stycken.
Jag tackade för inbjudan med att bonka en "båge" som skall få bli middag i dag plus att den fick ingå i min fiskeuppfostran av den blivande fiskaren.
Hon måste ju få lära sig att om man tar upp fisk så skall man laga till den och äta den.
Hon verkade i.o.f.s. mest road av att klappa på den och klaga över att den var kladdig.



Hur som helst så fick jag tre "bågar" och brände en medans ICE fick en och brände två. Det var en hel del vak men det var praktiskt taget omöjligt att få dom vakande fiskarna att hugga på våra flugor.
Fast dom som högg var helt galna och hoppade och kämpade enda in till båten, riktigt roligt.
En fisketur som gav mersmak, det enda man kanske kan klaga på var att sjön låg alldeles för nära en vältraffikerad väg som störde idyllen ordentligt.
Min enda fråga nu är:
HUR BLIR JAG MEDLEM?

3 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer middagsinbjudan ??/ TT

...Jonas sa...

Din uppfostringstaktik / teknik & pedagogik borde bli en del i förskole-läroplanen!!

M.t.P. sa...

TT: Jag skulle gärna ha bjudit på middag men jag får så små fiskar så dom räcker oftast inte till att dela på fler än familjen.

F.ö. trodde jag det var en inbjudan från guldvingevägen vi väntade på.
Jag skulle ju bjuda in till landet i sommar med grillad fisk, kall öl, sol, bad och kanske även en fisketur på dagordningen.


Jonas: Det gäller bara att få politikerna att fatta det.