lördag, november 24, 2007

Jävla skit, men kanske nästa helg

Det kommer inte bli något fiske för mig i morgon.
Min partner var på tok för klen och gnällig när det gällde sina bihålor.
Jag vet att jag sa att jag skulle bege mig ner till den lokala ån och meta om det inte bjöds på något annat men jag skiter nog även i det.

Jag fattar inte vad som har hänt, jag tyckte jag var inne i ett bra tempo med fiske var och varannan helg under ett par veckor men nu verkar det ha fått ett grymt bakslag.
Inget fiske på två helger och nästa helg är jag ensam med den blivande fiskaren och då lär det väl inte heller bli något.

Om man nu inte kan lura morsan att vara barnvakt ett par timmar, eller lura och lura dom där far och morföräldrarna brukar ju faktiskt vilja vara barnvakt mer än dom behöver.
Så kanske kanske kommer man ut på lite fiske nästa helg.
Bäst man kollar med morsan redan nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm ....får du ingen annan att nappa kan jag tänka mig ett par morgontimmar på isen (tror allt att den ligger i grustaget) på lördag eller söndag.

Låter väl toppen...is i skägget & räk & powerbaitstinkande stelfrusna fingrar :-)

..D.E.