tisdag, oktober 30, 2007

Fiskerapport

Här kommer en liten fiskerapport från söndagens Gäddfinal. Vi var nio man uppdelade på tre båtar som hade siktet inställt på stora istället för som vanligt många gäddor. Det blev en hel del nötande på mer eller mindre kända storgäddställen och att det inte direkt var någon som gnällde över denna taktik var ju fantastiskt.

I min båt hade jag nöjet att få ha med mig ICE och TT och det gick väl ganska trögt i början av dagen för oss, vilket i.o.f.s. verkade gälla för alla båtar. Efter en dryg timmes fiske i en grummlig vik tillsammans med en annan av våra tävlingsbåtar där F.e.F. drog upp en fin på 4,8 ganska snabbt medans vi bara fått någon mindre gädda och haft en del följen så vi bestämde oss för att testa ett annat ställe.

När vi kommer dit så ser vi att den andra av våra kompisbåtar redan fiskar där och dom rapporterar in ett par gäddor med den största på dryga 4 kilo som Agge tagit. På vår första drift så tar ICE en på 5,7 och TT sätter nytt pers med en på 5,0 medans jag själv får två mindre. Vi tar en drift till och då tar jag en på 3,5.
Bra början på det stället tänkte man men sen vart det ganska långt mellan huggen så vi tar ett lunchbreak och då kommer även båten med F.e.F och Brokeback Bros och där har F.e.F också satt pers med en fin på 6,9 medans "bröderna" inte haft turen på sin sida.


Efter lunch blir det riktigt trögt för alla och vi samlas ihop i samma vik på slutet av dagen. När min båt kommer in där så är redan dom två andra där men har väl inte haft något vidare fiske men vi tar sikte på en vasskant som verkar lovande och det smäller till direkt på min Norpan- Tail och gäddan känns ganska fin och tjong i medaljongen så hugger det även på TT´s Buster "brat" i rosa/blå klädsel.Min gädda är bara på i ett tiotal sekunder innan den kliver av och jag ser den aldrig medans TT´s kommer upp och väger 4,4 kg.
ICE tar sikte på där min gädda släppte och drar iväg sin vobbler dit och smack så sitter dagens största i min båt. En grann madame på 6,7 kilo.
Jävla ICE, det där var min gädda skriker jag ut i förtvivlan.
Ett par smågäddor till få avrunda en skön dag i båten.


13 avkrokade i min båt och säkert 6-7 tappade och ett antal följen känns väl sådär om man räknade mängd men meed dom fem största på 6,7 5,7 5,0 4,4 3,5 så känns det ändå helt okej.

Inga kommentarer: