onsdag, oktober 03, 2007

Drömfiske på G

Som det ser ut nu har man en superhelg framför sig. Jag och två polare tar halvdag på fredag för att hinna med ett flugfiskepass i en privat liten P&T-sjö innan det bär av ut i Norrtälje skärgård för gäddfiske resten av helgen.

Det är flugfiske med lätta grejor som gäller i sjön och det skall finns Regnbåge, öring och Röding i där.Även ett par rejäla bitar sägs simma omkring under ytan.
Ska bli jävligt kul eftersom det var ganska länge sen jag luftade flugfiskeprylarna.

Gäddfisket blir en liten s.k. Bouleträff med sju personer uppdelat på två båtar och där allt kommer att handla om storlek.
Mängd är betydelselöst.
Alla får väga sina största gäddor första dagen och dom två som har tagit dom minst stora får agera "Bitchar" resten av helgen genom att se till att dom andra har det bra och blir mätta och belåtna.
Matlagning, disk, frukostfixning och ölhämtning är bara några av de saker som står på deras schema.
Den som tar den största gäddan på hela helgen vinner en liten pott på 600:-

Som sagt det ser ut att bli en riktig drömhelg.
Jag lär ju få en trekilos Regnbåge på fredag och klarar mig lätt ifrån att bli "bitch" med en 5 kilos gädda på Lördagen och toppar det hela med att ta hem potten med en 11,7 kilos på Söndagen.

Ser inga andra resultat som sannolika eller drömmer jag nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mickis är den som vinner mest och lycka till med fisket på Lördag och Söndag för du har dem bästa dragen...bästa båten....DU ÄR BÄST!!!!!(Din Bästa Vän)