onsdag, september 05, 2007

V.A.F.

I går provade jag ju på att lägga upp en film för första gången och även i dag provar jag på något nytt för första gången.
Jag är nämligen hemma med en sjuk blivande fiskare, inte för att jag inte varit det förut men denna gång så var det meningen att hon skulle var på dagis och jag på jobbet och det har aldrig tidigare inträffat att jag måste vara hemma p.g.a. Vård Av Barn.

Tänk om det fanns något som hette Vård Av Fiskesug där man måste vara iväg på något fiske för att bli botad och att man även fick betalt från försäkringskassan för detta.
Då kan vi snacka om att det skulle bli dyrt för försäkringskassan för då skulle säkert varenda jävla svenssonfiskare hävda att dom led av detta trots att dom normalt bara brukar vara ute och meta med ungarna två gånger om året, och tycker dessutom att det är jobbigt att gräva mask.

Fast det finns en hel del som säker skulle må grymt bra om dom fick ta ut en och annan sån här dag om året.
Jag känner åtminstånde ett tiotal personer som är i akut behov av att bota sitt fiskesug.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skoja inte, börjar suga hyffsat i fisketarmen. Du får väl gå till din husläkare och kräva ett intyg om att du måste ut och fiska några dagar, du kan alltid skylla på psykiska besvär, det brukar folk göra med gott resultat.

M.t.P. sa...

Mr. W: Vadå skylla?
Jag får grymma psykiska besvär när jag inte får fiska.
Har du fiskat något?

Anonym sa...

Nä det har inte blivit mycket, var ute en kväll i sommras och fick några små snipor (samtidigt gick tilten till motorn sönder). Jag skall inte ha båt så e det bara.
Hoppas komma ut nästa lördag några timmar med en polare som jag va inne på Fiskarnas med förra veckan, han behövde lite utrustning såsom rulle och spö mm.
Jag hoppas på Boule helgen 6-7/8 om jag inte måste vara på landet när snickarna drar igång.