tisdag, september 04, 2007

Första filmen på bloggen

Jag hittade denna filmsnutt i min mailbox i dag. Den var från en av polarna som var i idsjöströmmen och fiskade harr i helgen. Kanske inte den längsta filmen men helt klart en bra start. Man kan bara hoppas att man inom en snar framtid kommer kunna lägga upp timvis med film på mig när jag drillar storfiskar från när och fjärran.

Frågan är varför det är en Öring och inte en Harr som har huvudrollen i denna film. För det är väl ändå så att Idsjöströmmen är en grymt bra harrsträcka.

För bästa biroll nominerar jag D.E. för hans insatts att till i stort sett 100% efterlikna en flugfiskare. Det enda som kanske saknas i hans utrustning är den klassiska fiskekorgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

...Jag vill tacka mina medresenärer för trevligt sällskap....utan er hade detta inte vart möjligt.

Vill också passa på att tacka "Absent friend" -MtP ....hade du vart med hade jag garanterat varit helt sönderfiskad efter fredagen.....istället för lagom "bakis-mjuk" i kroppen (läs: med sämre reaktionsförmåga varpå mothuggen sattes in först då fisken krokat sig själv....det bästa enligt många öringfiskare)

...D.E.