lördag, september 08, 2007

Vadå, jävligt bra 0-0 match?

Sitter och kollar på Sverige-Danmark på tv´n och det står 0-0 i halvtid.
Komentatorerna är helt uppspelta och höjer matchen till skyarna trots att det inte blivit några mål. Själv har jag svårt att hålla mig vaken, men det beror i.o.f.s. främst på att jag var på fest i går och somnade först halv tre och vaknade igen endast fem och en halv timme senare.För att återgå till matchen så har dom faktiskt ganska rätt i att det är en bra match trots att det inte blivit några mål.
Men allvarligt talat så är det ju målen man kommer för att se och även det som en fotbollsmatch faktskt går ut på.

Jag skulle ju aldrig säga att det var en jävligt bra fisketur om jag inte fick någon fisk.
Man kan ju inte komma dragandes med att jag placerade betena så snyggt, vevade perfekt med rullen, löste lintrasslet med en klackspark o.s.v för det är ju helt utan betydelse om man inte får någon fisk precis som en jävligt välspelad fotbollsmatch är helt kass om det inte blir några mål åtminstånde så länge ditt lag gör målen annars kan det ju fatiskt vara en ännu sämre match.

Vart det snurrigt nu?
Tror det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla: -Säg Oh Ah, Kennedy, säg Oh Ah Kennedy....!! Weltclasse!! / D.E.

Anonym sa...

Ledsen Micklos men enligt A.K. Best har du fel: The fishing was good; it was the catching that was bad. ~A.K. Best



...D.E.