fredag, september 07, 2007

Lätt när man vet

Jag hade en typ av tävling med en polare i våras om vem som vart klar med Tv-spelet Zelda-twilight princess först.
Ett riktigt bra spel, som nintendo verkligen lyckats med, som faktiskt även har en sjö som man kan åka och fiska i om man har lust.


Hur som helst så förlorade jag och sen har det blivit liggande oklart hela sommaren trots att jag är ganska nära slutet. Jag tappade sugen lite grann när jag förlorade men till största delen beror det på att jag fastnade på ett ställe i spelt och inte riktigt fattat hur jag skulle komma vidare.Men i går fick jag höra att en annan polare börjat att spela detta spel och jag kännde bara att jag måste ju klara det innan honom.
Sagt och gjort, på med spelet och igång med tankeverksamheten och ta mig fan efter att tag så löste jag problemet och tog mig vidare och spöade upp en ny tempelboss.

Det är inte själva utförandet som är svårt, bara man vet hur man skall göra. Det är precis som i fiske som inte alls är svårt bra man vet vilket bete fisken vill ha, när den vill ha det och vart den vill ha det.

Men det är väl det som är själva utmaningen, både med Tv-spel och fiske, att lösa gåtan som öppnar dörren till seger.

2 kommentarer:

AspLövet sa...

Scysst fisk där men ärligt, hur ställer ni fiskekungar er till att ha brudar med i båten?

M.t.P. sa...

För mig får det gärna var brudar med på fisketurerna bara dom tar had om allt servicejobb såsom, tvätta båten, fixa frukost, diska och kanske ett blåsjobb då och då inte heller skulle skada.