tisdag, september 11, 2007

Morgonfiske ?...... Nä, Jobbe!!

Nu när den blivande fiskaren har börjat på dagis så har jag ändrat mina arbetstider lite grann.
Meningen är att H.S.B. ska lämna på dagis runt åtta tiden och jag skall hämta strax för fyra vilket innebär att jag måste dra från jobbet strax efter tre. Eftersom jag fortfarande skall försöka jobba heltid innebär detta naturligtvis att jag måste börja runt sex på morgonen och det i sin tur innebär att jag måste gå upp runt fem.

När jag vid denna tidpunkt på morgonen bänder upp mina ögonlock och ser att det fortfarande är mörkt ute så brukar det dyka upp en tanke i mitt huvud.
"Kanon fortfarande mörkt, då hinner jag ut på sjön tills det gryr" men snart inser jag mitt misstag att det inte är ett tidigt morgonfiske jag skall iväg på utan jag skall till jobbet.

Och idag regnade det också...................

JAG VILL FISKAAAAAAAAA!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Drar till Gimån i morrn kväll tor-sön....bara torrt...strlk 16-22....lågt vatten, mycket fisk ....tjohoooo....men jobba du bara :-)

// D.E.