tisdag, augusti 21, 2007

Fisketidningar

Det ringde en försäljare till mig i dag som ville att jag skulle återuppta min prenumeration av tidningen Fiskefeber som jag tidigare hade.
Jag tackade snällt men bestämt nej till detta erbjudande.

Tidigare prenumererade jag på tre fisketidningar plus att jag brukade få en jakt och fisketidning av en polare som jagar.Men efter att ha gjort så i ett antal år så insåg jag att det är inte mycket nytt som kommer i dessa tidningar.
Så jag sa därför upp alla mina prenumerationer.

Det är praktiskt taget samma saker som återkommer år efter år i dessa tidningar.
Det är årligen olika tester av nya spön ,rullar, båtar, beten o.s.v inom alla genrer såsom Mete, flug och spinfiske.
En del nya flugmönster brukar beskrivas.
Sen är det ett och annat reportage från olika fiskevatten både inom och utom landet samt en del "nya heta" fiskemetoder för storfångsten.

Jag säger inte att dessa tidningar inte utgör en bra grund för en nybliven fiskare för det gör dom men efter ett par år så har man förmodligen skaffat sig egna metoder, egna beten och egna fiskevatten som man är duktig på och därför ägnar mer tid åt att fiska i dessa vatten än att läsa tidningar om andras fiske.

Så är det i vilket fall för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med...sammamskrot & korn...men jag kakn inte låta bli att prenumerera ända...skiter iofs i Fiskefeber som blir mer & mer mete...mindre flugfiske (har alltså "bara" AOFF & FiN idag)

En hyfsad tidning är Flyfishing & Flytying (Brittisk)....www.flyfishing-and-flytying.co.uk/....räcker iofs med ett par nummer....de repeterar sig också så man ledsnar efter ett par nummer....mycket reservoir fishing :-)

En tidning som inte repeterar sig och som jag defenitivt tycker du ska testa (finns bara i välsorterade affärer typ presstop etc.) är amerikanska FlyTyer....ligger på ca 95-100:- i butik....har prexix köpt en 4 nr prenumeration (kostar ca. 65:- / nr då). Kolla in www.flytyer.com....

/ D.E.