torsdag, augusti 23, 2007

Fisketerrorism

I går blev jag utsatt för en fiskehets utöver det vanliga. Det var tre välkända fisketerrorister som hade bestämt sig för att göra min dag till ett helvete.
Det började med att jag fick denna bild med texten:

Se hur det går om man fiskar för lite, man blir som ICE, utan fisk.

Det var ju en ganska kass maskering så det var ju inga problem att känna igen dessa tre herrar (eller kanske harrar).

Något senare på dagen så fick jag ett samtal där alla dessa tre var inkopplade till min lur och spydde galla över mig som fiskare och att jag var kass som inte kunde följa med och fiska nästa helg.
Motorsågarna gick med andra ord varm.
Hur jag än försökte slå ifrån mig med förklaringar så ville dom inte lyssna på det örat. Till slut lyckades jag dock komma med ett gäng med mothugg om att det faktiskt är så att även dessa killar brukar tacka nej till fiske då och då.
Efter dessa påståenden så lungnade dom ned sig och lovade att inte spränga min båt eller knäcka mina spön.

Man kan bar hoppas att dom håller vad dom lovar.

Inga kommentarer: