lördag, augusti 18, 2007

Cykeltur med fiskeinslag

I dag var jag ute på en lite drygt 3½ mils cykeltur på min mountainbike.
Jag tog en tripp förbi min polare D.E. som bjöd på kaffe och bulle, eller rättare sagt så var det Fru D.E. som fixade fikat.
Tyvärr så körde hon bullarna lite för länge i micron så det blir endast 1 fisk för bullarna, 3 fiskar för kaffet (ganska svagt) men 5 fiskar för priset (gratis) på detta fik.

Efter en lång fikapause med mycket fiskesnack så trampade jag vidare på min tur och passerade Mörtsjön där jag såg minst två tält med karpmetare samt ett gäng med spön som låg med nappalarmen monterade.
På min väg mot Rösjöns södra del så passerade jag även TT´s hus och tog ett snabbt snack med honom.
Rundade Rösjön och trampade vidare mot Norrvikens strand och även vid denna sjö såg jag en och annan som fiskade, både från båt och land.

Trots finväder och badtemp i alla vatten jag passerade såg jag inte en enda tjej som solade toppless.
Vart är vår värld på väg?
F.ö. såg jag inte någon som solade över huvud taget.

Fast den stora frågan är varför jag cyklade istället för att fiska?
Inte fan vet jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fru D.E. låter hälsa att hon aldrig mer kommer göra en sådan miss.....de bereds i ugnen nästa gång din Mountainbike tar dig till våra trakter :-)

Du missade en sjuuuuk vakfest & kanonfiske morse....vi körde lillpölen & det var sanslöst bra fiske med "lågt liggande flugor" typ superpuppa, klink & flymfer.....

// D.E.

M.t.P. sa...

Som du ser i mitt nästa inlägg så har jag redan kassförklarat mig själv för den missen.