onsdag, juli 25, 2007

Välförtjänt lyx eller....

Var in på Fiskarnas redskapshandel i dag och införskaffade lite nytt.
Det vart tyvärr inget nytt jiggspö ännu, det låg inte högst på priolistan, men däremot vart det ett par nya läckra vadarskor.
Mina förra vadarskor som var av märket Guideline hade gjort sitt förra året, efter lång och trogen tjänst, och jag har inte behövt några nya förens nu.
Dom gamla brände jag f.ö. upp på lägerelden sista dagen i Kaitum förra året. Man kan säga att jag offrade dom till flugfiskeguden Floke och kan bara hoppas att han fortfarande är nöjd med den offergåvan.

För att gå tillbaka till dagens inköp som betod av ett par vadarskor av lyxmärket Simms. Detta är den första sak jag köper som är av detta märke men alla säger ju att det är det bästa man kan få tag på så man kan ju bara hoppas att dom har rätt.
Hoppas nu att dom gör skäl för märkesnamnet och prislappen (1500:-) och är kanonbra både i och utanför älven.
Såg även att dom hade fått in ett par grymma simmsvadare med den nätta prislappen om 9990:-.
När ska jag köpa dom tro?
Förmodlig aldrig, för sån lyx förtjänar jag nog inte.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till de nya skorna.Men vi har ju ett par ännu lyxigare simms skor på hyllan Simms G3 vadarskor(2000kr)det hade varit bästa köpet tror jag....om jag fick välja..nåja köpt är köpt och kommer alldrig tillbaks...själv har jag under TOURENS gång bundit lite nya ursnygga våtflugor med röda toffsar(Bradshaw`s Fancy) - Lyxmat åt Vemdalens skygga.../Fef

M.t.P. sa...

Dom såg inte jag.
Men det klart jag fick ju hjälp av en kille som precis kom tillbaka efter att ha varit pappaledig i 6 månader och han hade väl i direkt full koll på alla saker.