tisdag, juli 24, 2007

Gös med mersmak

Trägen vinner i längden brukar man ju säga och till slut så fick även jag ett par gösar även om dom var ganska små.
Testade att trolla lite på ett gammalt hett ställe och huggen kom men inte där jag trodde utan en bra bit därifrån men det är ju inte något konstigt i det för dom förflyttar sig väl dom med.
Fick två stycken på trolling, på i stort sett samma ställe, som jag satte tillbaka och testade därefter det "nya" fiskesättet "vertical jigging" över samma område.Jag hade faktiskt tre hugg men med mitt klena jiggspö så var det omöjligt att sätta dit dom så jag fick åka hem och kika på fiskebutikers hemsidor istället för att se vilket spö jag bör införskaffa för att lyckas med detta fiske.
Har fortfarande inte bestämt mig.

Det var i.v.f. kul att jag fick några plus att mitt vertical jigging-test resulterade i flera hugg.

Inga kommentarer: