tisdag, juli 03, 2007

Äntligen satt den

JAAAAAAAAA jävlar vad skönt skrek jag ut i sommarkvällen.
10 kg var äntligen passerat.

Som jag sa så åkte jag och D.E ut till ICE för att prova fisket runt omkring där han bor.
Jag har varit där tidigare och har väl inte haft något fantastiskt fiske men efter ICE rapport från söndagen så var förväntningarna på topp.

Jag fick en mindre gädda på första driften men sen var det lite stiltje ett tag och det mest intressanta var när ICE munhöggs med en sjötomtsägare om det fria fisket.

Sen tog ICE oss till det ställe där han fick sin 115 cm på söndagen och ta mig fan om den inte är samma gädda som hugger på min Buster jerk.
Den hade bara flyttat sig ca 20 meter från söndagen.
Efter en ganska lång och spännande fight så lyfter ICE upp en ryggbred 115 cm gädda på 10,3 kg, för i går hade vi våg med oss och kunde väga den.
Min första över 10 var ett faktum.
Det roligaste i den hela var att jag lånat spö och beten av min polare Zeke som f.ö. aldrig fått något på detta spö eller bete.

Efter detta fick vi ytterligare 8 gäddor men inga över 3 kg.

Tyvärr hade vi bara mobilkameror med oss så man får se när grabbarna orkar föra över dom i datorn och skicka dom till mig.

Kan bara tacka ICE för den grymma guidningen och D.E. för den goda pilsnern.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis Micklos !!! /TT

AspLövet sa...

Inte en dag för tidigt. Grattis Kungen!!

M.t.P. sa...

Man tackar, man tackar.