söndag, juni 03, 2007

Vilken vändning.....

...och då snackar jag inte om Danmarks upphämtning från 0-3 till 3-3 i går.
Sen att det blev 0-3 till slut ändå hör inte heller hit utan att jag som inte hade en enda fiskedag planerad häromdagen har nu varit ute två gånger på två dagar.
Det har inte direkt varit seriöst fiske utan mer lite mysfiske med en god vän och hans familj. (och då menar jag inte familjen spendrups)
I går hämtade jag upp min polare, hans H.S.B. och hans son för lite solskensfiske och dra på trissorna med efter bara en timme så hade vi säkert fångat 100 fisk.
Nej, jag skämtar inte.
Ja, det var strömming.

Efter det vart det lite jerk och jiggfiske för mig och min polare och det var väl kanske inte dom bästa förutsättningarna med stekande sol och lite vind men en gädda kom i.v.f. upp, fångad av mig, och ett par tappade på en timme.

I dag var det liknande förutsättningar och ungefär samma resultat förutom att i dag var min polare dubbelt så bra som mig (2-1) men en massa följen och ett par tappade på ca två timmar.
Det känns som att dom vart riktigt fega i det klara vattnet och den lysande solen men vi hade det i vilket fall grymt skönt.

Nu är det bara att hoppas på att man får komma ut på lite gösfiske i mälaren någon kväll denna vecka.

Inga kommentarer: