fredag, juni 01, 2007

Ge upp!!

Jag har en god vän eller är det kanske bara så att vi är vänner eller är det kanske bara så att han är en vän till en vän eller är han kanske bara en vän till en jag känner eller........ ja va fan, hur som helst, han är i vilket fall en han.
Han älskar en viss idrott som han ägnar sig helhjärtat åt men nu så är det så att han har varit skadad mer eller mindre dom senaste 15 åren men har ändå på något sätt fortsatt att försöka komma igen.
Trots nya skador på platser på kroppen man inte hade hört talas om så har han kämpat på i motvinden och provat alla möjliga rehabövningar samt lite annan svartkonst för att få bukt med alla skador.
Inget verkar hjälpa.

När jag träffar honom brukar jag fråga hur fan han orkar fortsätta med att försöka komma tillbaka till något han en gång var i stället för att inse att han kanske skall ge upp och ägna sig åt något annat.
GE UPP!! finns inte i mitt ordföråd brukar han säga innan han sveper en 6:a whisky för att glömma sina skador.

Först nu har jag börjat inse att jag kanske är lite i samma sits men ändå inte.
Jag har fiskat gädda i halva mitt liv och har väl säkert fått flera tusen stycken, inte för att jag håller koll men det låter troligt, och jag har aldrig fått någon över 10 kg.
Kan kanske bero på att jag fortsätter att nöta på i gamla hjulspår med mitt fiske istället för att prova på något nytt som kanske kan ge några få stora gäddor istället för massor med små.
Man kan tycka att jag borde ge upp detta fiske och ägna mig åt något annat eftersom jag inte verkar klara av det mål som jag har varje gång jag åker ut.
GE UPP!! Är du inte riktigt frisk människa?
Jag kommer nog alltid fiska gädda några gånger om året även om jag till slut skulle lyckas få en över 10 kg.

Nu måste jag nog svepa en pilsner för att glömma att jag inte har fått någon över 10.

2 kommentarer:

AspLövet sa...

Det triller en tår.

Nedför min kind.

Den smakar salt.

Man behöver salt.

M.t.P. sa...

Alltid när man lagar till fisk behövs det mer salt än man använder.
M.a.o. du kan alltid salta fisken mer.
Om man nu gillar salt och fisk vill säga.