måndag, maj 14, 2007

Jobbig att vara pappaledig?

I dag har det varit tufft att vara hemma med den blivande fiskaren. Vi vaknade vid 9-tiden i morse och lekte lite innan vi gjorde välling.
Tog det lite lungt, fixade frukost till mig, lekte lite till och sen var klockan 11.
Drack lite förmiddagskaffe och lekte lite till.
Gjorde lunch till oss båda och gick sen på långpromenad i regnet.
Gick igenom centrum, köpte en ny tröja och kollade in fiskeprylsutbudet på Inter Sport, inget vidare.
Väl hemma igen var det dax för ytterligare lite lek, mellis och eftermiddagskaffe.
Och nu sitter jag här och leker igen med den enda fiskliknande leksak som vi har.
Men jag vet inte vad jag skall kalla den eftersom den inte påminner om någon fisk som jag någonsin har fångat.
Andra lekar vi brukar ägna oss åt är flugbindning, krokvässning, fluglinetvätt, lackning av vobblers, smörjning av rullar o.s.v.

Det är riktig tufft att vara pappaledig ;)



Inga kommentarer: