söndag, maj 13, 2007

Dålig test

Jag och Pierre "TT" Sundgren var ute på ett litet testfiske, på gädda, inför Boule-träffen i dag.
Det gick minst sagt dåligt.
Växlande mellan moln och sol och lagom med vind var ju ganska bra väderförutsättningar för ett bra fiske, och det började bra.
På första driften tar TT en, jag tappar en och har ytterligare en efter. Vi tar en liknande drift över samma område men endast ytterligare en missad gädda av TT.


Sen blir det många kast och lite fisk resten av dagen.
Vi körde både jerk och jigg och det var på jigg som de flesta, av de få vi fick, högg.
Det var svårt att få några klara besked om hur, när eller vart man skall fiska just nu men jag hoppas att det kommer igång till Pingsthelgen.
Det kändes som om det fortfarande var lektider för gäddorna där vi var.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni skulle hängt med till Tjuran istället, Smulle drog ett 10-tal bågar på ca 3 tim och jag hamnade väl på +20 på den dubbla tiden, klinkhammer stod för merpartnen av fångsten

Måste säga att rapporten från ert fiske är glädjande, riktigt NAJS!! Jag har laddat upp med massa goa Jiggar inför Boule helgen.....dessutom har jag införskaffat ett nytt jiggspö & rulle.....hoppas bara spöt håller bättre än det jag trampade av för Jocke förra året (det är ett likadant):-)

/D.E.

M.t.P. sa...

Då är det bara att hoppas att man hamnar i ditt lag för då lär man ju vinna antaltävlingen.