tisdag, maj 01, 2007

Hungrig gädda?


Det ni ser här intill är gapet på den 5 kg gädda som jag fick i dag.
Det mörka som ni ser längst ned i gapet är inte gäddans tunga utan stjärtfenan på en annan gädda som denna glupska madame hade svalt strax innan hon slog igen käften över min Buster Jerk.
Snacka om hungrig.
För övrigt gick fisket inget vidare, vare sig för mig eller Björn "Beeran" Jansson som gjorde mig sällskap i dag.
Vi fick bara fem gäddor varav fyra inom en halvtimme på samma ställe, där vi även missade tre hugg.
Naturligtvis var jag snäll och lät honom ta en gädda mer än mig. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej oh du allvetandes.....
Kan inte din blogg vara ett ypperligt forum för detta initiativ: http://www.sportfiskarna.se/gefan/
Har själv bokat påde "Tishe" och vax (T-tröja & Skiva för er som inte förstår....)

// D.E.

M.t.P. sa...

Om du kollar lite bakåt i tiden till den 17 april så ser du att jag redan tagit upp detta ämne men visst kan jag lägga upp en ny blänkare med länken.

Anonym sa...

Ser ut som en fet jävla grogghaggs fitta.