onsdag, maj 02, 2007

Dålig tävlingsfiskare?

Det arrangeras ju olika fisketävlingar titt som tätt i vårt avlånga land. Det är allt från mete med enklast möjliga redskap, pimpeltävlingar, spinnfisketävlingar, ismetetävlingar till trollingtävlingar ute till havs med dyra fullutrustade båtar.
Jag har själv deltagit i ett par spinnfisketävlingar, från båt, men aldrig med någon större framgång.
Jag är helt enkelt kass när det gäller tävlingsfiske.

Alltid när man är ute med grabbarna och fiskar så blir det lite intern tävling även om man säger att man inte tävlar så finns det där i bakrunden.
Vi brukar ju i.o.f.s. oftast tävla om vem som får laga käk, fixa disken, fixa frukost och liknande.
I sådana tävlingar brukar jag klara mig undan ganska lätt men när det kommer till lite större tävlingar där det är många med och man kanske slänger in en hundring eller tusenlapp för den delen så brukar jag hamna en bit ner i resultatlistan.

Jag har en liten kompistävling som kommer i slutet på maj.
Vi blir väl omkring 15 personer i fyra eller fem båtar som skall fiska gädda i två dagar.
Vi brukar tävla både i lag och indviduellt.
Största gäddan indviduellt får 50 % av potten och laget med flest gäddor får resterande 50%.
Det lag som får minst gäddor första dagen får fixa middag, disken och frukosten.

Då jävlar ska jag vinna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda sättet för dig M.t.P. att vinna Boule tävlingen är att slå dig i lag med Pyrro Perra eller Hugge, dom är alltid giftiga. Väntar svar från marinan om dom har lyckats skaka fram en propeller som saknades när min nya motor levereredes förra hösten, dom har ju bara haft 8 månader på sig. Jag borde ha fått iordning båten till träffen i slutet på Maj. Jag funderar på att lägga i båten i Gräddö och köra vattenvägen till Agge.

Mr W

M.t.P. sa...

Mr W: Hoppas snarare på att man hamnar i samma lag som förra året, med dig och Fladder, för då vann vi ju team tävlingen.Sen hoppas jag att det räcker med en 10,2 kilos för vinst indviduellt ;)