torsdag, november 27, 2008

11 månader i bilder

Här kommer en liten sammanfattning av fiskeåret hittills
Det började redan den 6:e januari med en kortare öringtur som gav mig och D.E. varsin premiäröring.
Därefter vart det en del öringturer under årets första månader med blandat resultat för mig och mina polare.
Jag satte b.l.a. pers. och en och annan regnbåge fångades också.



















Så fort isen släppt sitt grepp, åtminstånde så man kunde få i båten, så vart det premiärtur på gädda.
Tror inte att det var något vidare men en och annan snipa fångades nog.
Sen fortsatte gäddfisket under våren och jag tog b.l.a. årets största på medelmåttiga 6,7 kilo samt en rolig 5,8 kilos på fluga.








Sen tog sommaren över och det vart lite regnbågsfiske i klubbsjön, fiskeutbildning för den blivande fiskaren, harrfiske i Idsjöströmmen, inrapporterade storlaxar från Laxa-Lars, motorhaveri med bogsering samt pizzalunch under fisketur.
















Sen gjorde sensommaren och hösten intåg och det var en hel del gäddframgångar, tyvärr inte från min sida, utan det var bröderna Ågren som visade framfötterna med b.l.a. varsitt nytt pers på över 10 kilo.
Fast jag har ju fått en och annan hyfsad gädda under hösten.














Och nu har vintern satt sin prägel på denna tid på året och då är det väl bara pumpa upp ringen, ta fram flugspöt och ut och jaga öringar igen.
Eller blir det en kall vinter med massa is så man får ut och ismeta gädda och regnbåge eller pimpla upp några feta kiloabborrar.
Jag hoppas ändå på mildväder ett tag till så jag kan ut och testa mina för tidigt köpta julklappar som jag köpt till mig själv.
Ett stycke guideline lpxe RS #8 samt en Danielsson LW 4seven.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörru, dags att dra igång denna igen??
D.E.