söndag, september 07, 2008

Hemma bra men borta bäst

Nu var det, igen, ett tag sen jag hade något fiske värt att skriva om men i helgen som varit har det i.v.f. blivit två kortare regnbågsturer.
I fredags eftermiddag/kväll var jag iväg till klubbsjön och hade stora förhoppningar om bra fiske eftersom det hade kommit in ett par rapporter som skvallrade om bra fiske.
Men jag vet inte om det var vi som var där som var kassa fiskare eller om det var det växlande vädret, monsunregn ena minuten och strålande sol i nästa, som gjorde fiskarna omöjliga att fånga.
Hur som helst så var vi fyra man som fiskade i ca tre timmar men ingen fick fisk.

Tur då att jag i dag hängde på D.E. till hans klubbsjö uppe i rimbo där det trots idogt vakande från fiskarna krävdes lite tur och mycket skicklighet för att få dom att hugga.
Och eftersom jag är en extremt skicklig fiskare ;) så var det ju en ganska enkel sak att få ett par kilobågar att gapa över mina flugor.

Ja, ja D.E fick fler men det är ju hans hemmavattten så skam vore det väl annars och ja, ja jag fick mina på små streamers och han fick sina på torrfluga men det är ju hans hemmavatten så skam vore det väl annars och ja, ja han fick både öring och regnbåge och inte bara bågar som jag men det är ju hans hemmavatten så skam vore väl annars.

Fast jag kan ju erkänna att hemma bra men borta bäst.

Inga kommentarer: