tisdag, februari 12, 2008

Vila från fisket

Efter ytterligare en bomtur på öring i lördags så tror jag nog att jag skall låta flytring och flugspö få vila ett par veckor innan jag prövar lyckan igen.
Jag trodde verkligen att mina nya flugor skulle skörda stora framgångar men så vart icke fallet.
Det enda som behagade hugga på en av mina trattflugor var en 500 grams gädda men alla flugorna såg fantastiskt bra ut i vattnet så jag tror stenhårt på dessa längre fram på säsongen.

Ett vindstilla hav var jävligt skönt ur flugkastandets synpunkt men gjorde förmodligen öringarna grymt skygga och fisket extra svårt.
En extra stjärna till FeF som trots dessa förhållanden lyckades få en öring.

Förutom detta så var det mest spännnade som inträffade att ICE flytring började pysa luft när han var en ganska lång bit från land.
Men tur i oturen var att det bara pös litegrann så han hade gott om tid på sig att paddla till land.
Sen var den dagen över för hans del.

1 kommentar:

Anonym sa...

F-N jag är FET-AVUNDSJUK på ICE som får gå och köpa sig en FishCat nu.....jag tror jag skall sikta på att sätta ett kraftigt dubbeldrag med en tailing loop med följd att streamern garanterat borrar sigenom min u-båt i helgen....snyft...jag vill oxå ha en FishCat....

// D.E.