måndag, november 19, 2007

Pust, flämt och stön

Mitt planerade helgfiske fick lov att ställas in p.g.a. sjukdom.
Jag har dragit på mig en fin lite höst/vinterförkylning med snorig näsa, ont i halsen, hosta och huvudvärk. Men den är det tyvärr bara att skjuta åt sidan för den blivande fiskaren har någon form av magsjuka och behöver all tröst och hjälp hon kan få och nu har även H.S.B. en stigande feberkurva så det här kan bara sluta på ett sätt.
Åt helvete.........eller mera bestämt att jag kommer att få det lite tungt i några dagar nu.

Nu måste jag gå och ta en treo, snyta mig, ta en halstablett, lägga den blivande fiskaren och serva H.S.B.
Så jag är strax tillbaka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm du missade inget i helgen:
Is-sjön levde upp till sitt namn....3 cm is över hela sjön.

Snabb omgruppering mot grustaget som ju har ett källflöde & lite rinnande till & fråmlopp....mmm jättebra idé....4-5 cm is.....dock inte så hållbar att vi kunde gå ut på den och pimpla med flugorna....blev en snabb fika....sen hem till smulle & käka pizza & kolla Lars & Bård istället.....ja, ja.....vi tappade ju inga i alla fall :-/

...D.E.

M.t.P. sa...

D.E.: Det var ju skönt att höra men vem vet hur många h.ö. jag missade vid Djurgården.

Anonym sa...

Plenty....!! // D.E.