fredag, november 23, 2007

Nä inte denna helg också

Jag fick en förfrågan förra helgen om att hänga med på ett par timmars fiske den kommande helgen.
Jag svarade att man vet ju inte riktigt hur det ser ut då men vi prel. bokar väl tyckte jag så så fick det bli.

Jag pratade nyss med killen som bjöd mig och han var fortfarande sugen men han låg just nu nedbäddad med förkylning långt upp i bihålorna.
Han tyckte i.o.f.s. att det kändes något bättre än i går så vi har inte skrivit av fisket ännu utan vi sa att vi siktar på ett par timmars fiske på söndag.
Det är ju förjävligt att sjukdomar hela tiden skall sätta käppar i hjulet för mitt fiske, förra helgen var det jag som var sjuk och nu när jag känner mig bättre, lite snorig fortfarande dock, så är det fiskepartnern som är dålig.

Hur som helst så måste jag komma ut på lite fiske i helgen för att man inte skall börja klättra på väggarna här hemma.
Så det få helt enkelt bli mete i den lokala ån om inget annat bjuds.

Inga kommentarer: