fredag, november 16, 2007

Fiskeresor

Så här när det börjar bli mörkare och kallare ute så suger det extra mycket i fisketarmen efter någon cool fiskeresa.
Jag har ju mest vart iväg på fiskestrapatser i vårt avlånga land men har även provat på lite fiske när jag vart utomlands.

Jag och H.S.B. vart till thailand för ett antal år sen tillsammans med ett annat par och då var jag och Zeke, som han kallas, ute på både trolling och mete med levande bete men tyvärr vart det inga storfångster men ett gäng med 2-4 kilos tonfiskar fick vi i.v.f.
Det värsta var att när vi fiskade med levande bete så såg vi hur dom drillade en Sailfish (som dansade på ytan ett antal gånger) i båten som låg ca 100 meter bredvid oss.
Shit vad sur jag vart att det inte var jag som höll i det spöt.

Hur som helst så finns det hur mycket coola ställen som helst att åka och fiska på om man bara har tid och råd.
Några som har ett stort varierat utbud är dom här.

Inga kommentarer: