fredag, oktober 19, 2007

Slöseri med fint bete

När vi hade en fisketävling i våras så hade jag fixat en pimpad
Norpan Greenie som ett extra pris till största gäddan.
När tävlingen var avgjord så visade det sig att vi var två stycken som hade fångat lika stor gädda så det blev delad pott av vinstpengarna men jag tyckte att den andra killen kunde få betet eftersom det var ju jag som fixat(köpt) det som ett extrapris, och då vore det ju lite tråkigt om jag skulle vinna det.
Men jag sa till honom att han måste fan fiska med det, jag vill inte veta av att det ligger och ruttnar i en fiskeväska resten av säsongen för då kan lika bra jag ta det eftersom jag med all säkerhet kommer att fiska med det.

Nu visar det sig att han har blött draget en eller kanske två gånger sen den fisketuren och känner jag honom rätt så fick det nog inte mer än 10 minuters chans att leverera, och det gjorde det inte.

Men nu ska han vara med på tävlingen nästa Söndag och jag kan bara hoppas att han hamnar i min båt för då ska jag fan tvinga honom att fiska med det hela dan.

Inga kommentarer: