söndag, oktober 07, 2007

Nära drömfiske

Som jag berättade tidigare så har jag varit på fiske hela helgen och hade en dröm om hur det skulle se ut.
Nu vart det inte riktigt så men ganska nära var jag allt.

Det började i fredags med regnbågsfiske i privat sjö och där min dröm var en trekilos eftersom det knappt finns några större i sjön och här lyckades jag inte riktigt utan fick nöja mig med flera runt kilot och en sammanlagd vikt en bra bit över tre kilo.

På lördagen var det dax för gäddtävling och där stor gädda vara av betydelse eftersom man då skulle vara säker från att bli helgens "bitch".
Här var målsättningen en 5 kilos för att jag trodde det skulle räcka med god marginal för att klara sig ifrån den utmärkelsen och här lyckades jag t.o.m. överträffa mina vildaste fantasier och drar på en kort och tjock gädda på hela 10,04 kilo. Den tog på Norpan-Tail som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Det finns även en filmsnutt ifrån själva drillen, landningen och återutsättningen som förhoppningsvis kommer upp här inom någon vecka.

På söndagen var det ju också gädda som gällde och här hade jag ju förhoppningar om att slå mitt
tidigare pers (10,3 KG) på gädda och då även ta hem helgens pott på 600:-.
Det gick väl sådär eftersom jag inte slog mitt pers men jag tog i.v.f. flest och störst gädda under helgen och fick därmed ändå pengarna och hyllningarna från mina undersåtar.

På det hela taget var det ganska svårfiskat i helgen med 28 avkrokade gäddor (jag tog 8 ) på sju man på en och en halv dag.
Dom tre största var på 10 kilo , 4,5 kilo och 3,8 kilo.

1 kommentar:

Anonym sa...

M.t.p. jag har en MYCKET gammal utrustning finns det en chans att man kan delta vid tillfälle?
/Robban