torsdag, oktober 25, 2007

Gäddfinalen

I morgon drar jag upp till landet för att köra ett uppladdningsfiske på lördag inför söndagens gäddfinal där vinnarchecken är på 800:-.
En liten tävling med 8 polare som kommer att utse årets gäddkung även om det kanske blir några fler gäddfisken innan året är slut för min del men jag tror nog det blir svårt att samla grabbarna till fler fisketävlingar i år.
Jag ska ju faktiskt leka fiskeguide redan nästa helg för ett mer eller mindre fiskeintresserat gäng och även då är det gädda som står på menyn.

Men förmodligen ska jag försöka mig på lite höstöringfiske innan isarna lägger sig så det kanske inte blir alltför många gäddfisken till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man köpa in sig ??
Att du tar största slempellen är lika självklart som att gäddslem luktar illa!

Kör Noppan tail bara ska du se att det löser sig....

Kanske kan biddra med lite bilder från Tjuran nu efter söndagens tur?

----Men jag ska dela båt med en tok-bakis Smulle.....får nog sätta honom vid årorna :-)

// D.E.