måndag, oktober 22, 2007

Namnlöst bete....eller?

En kund till mig kom in på jobbet i dag och hade med sig detta bete som han gav till mig. Han bor ute på djurgården och sa att han träffat och pratat med en kille som varit och fiskat där och som hade gett honom detta bete.
Killen som hade fiskat hade sagt att han hade fått en 16 kilos lax på just detta bete och det har jag lite svårt att tro på.
Inte för att det inte går att få 16 kilos laxar från djurgården utan snarare det att om jag hade fått en så stor lax på ett bete så inte fan skulle jag ge bort det till en för mig främmande person.

Är annars ett bra havsöringsbete har jag hört men frågan är vad det heter?



Får nog ge mig ut och prova detta bete inom en snar framtid nu när vattentempen har sjunkit till havsöringsgrader även långt in i skärgården.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kuttlingen... va!?

M.t.P. sa...

Pexx: Helt riktigt!!
Trodde inte att en sån gäddfiskare som du är har sån koll på havsöringsbeten.

Anonym sa...

Sandgrävliingen är det väl???