söndag, september 02, 2007

Öl Vs fiske

Jag fick ett samtal från mina polare, som är i jämtland och fiskar, i går. Dom åkte dit i fredags morse och kom fram ungefär vid lunchtid.
När dom såg att vattenståndet var väldigt lågt så tappade dom helt enkelt fiskesuget och åkte till stugan och drack öl istället.
Hur fan kan man göra något sådant?

Förvisso skulle dom ju fiska Idsjöströmmen i går och i dag men det betyder ju inte att man inte kan prova något annat fiskevatten dagen innan.
Hade jag varit med så skulle jag nog haft ett visst motstånd mot detta agerande för så ofta åker man inte 55 mil till Jämtland och flugfiskar så att man kan avara en eftermiddag till öldrickande.
Inte för att öl inte är gott men mitt fiskesug är större än vad mitt ölsug är.

Man kan ju säga att föruttsättningarna inte är tillräckligt bra för att orka engagera sig i att fiska för man tror inte att fisket skall vara något bra men som jag brukar säga:
Du får absolut ingen fisk om betet inte är i vattnet.
Det finns alltid en möjlighet att få din drömfångst, även om den är liten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk dig det lägsta vattenstånd du sett och ta sen bort hälften...
det gick inte att fiska pga att det inte fanns något vatten i tex grötingen eller stavre, lägsta vattenståndet sedan 1982...
Men vi hade trevligt iallafall / Robban

M.t.P. sa...

Klart ni hade :)
Jag är bara avundsjuk.

Anonym sa...

...Och just därför valde vi att dricka öl bara för att få dig än mer avundsjuk (läs håna... :-) ....att vara så nära vatten men ändå inte fiska....det måste vara kantboll nära på tortyr att sitta 55 mil därifrån....och nykter dessutom ;-) ...D.E.