söndag, augusti 12, 2007

Näckroshelvete

Det vart tyvärr precis som jag förväntat mig i går.
Ett helvete utan dess like.
LGW fick fisk men inte jag, jag är slut som fiskare.

Vi körde två stycken tvåtimmarpass med break för lunch emellan.
Under det första passet fick LGW en gädda men fick tyvärr dyrt betala detta med ett trasigt spö.
Jag och TT fick ingenting förutom en jävla massa näckrosor.

Under det andra passaet fick LGW en gädda men fick tyvärr betala med en buster jerk för denna.
Jag och TT fick ingenting förutom en jävla massa näckrosor.

Det var ta mig fan näckrosor överallt på, under, över, i och längsmed vattnet och när man är van att fiska i skärgåden där dessa otäcka växter inte existerar så hade jag klart svårt att bedriva ett ordentligt fiske.

Men LGW fick fisk och inte jag, jag är slut som fiskare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får sluta med det där SMUTS-fisket (Citat A. Lucas) :-) Jag är övertygad om att det är ditt undermedvetna medvetande (som förstår hur fel det är med spinnfiske) som spelar dig spratt som dessa....

Var till nya klubbsjön med Smulle imorse....grymt liten pöl -gammalt grustag.... men rätt lagom för ett 3-timmarspass från land. Facit: ca 10 bågar tillsammans + ett gäng vändare, följare, rulltömmare, emotsimmare, hoppare, krokrätare och andra mer begåvade fiskar än just de 10 som snällt följde med in till land och lät sig krokas av...de tog på en blandad kompott av nymf, torrt & streamers.

Har du kollat in "Öringbilder" på edge....finns en sjukt vacker 5,6:a om jag minns rätt....

/ D.E.