tisdag, augusti 14, 2007

Fisketokar

Jag kan erkänna att jag lägger ner en hel del tid och pengar på mitt fiske, inte lika mycket som tidigare dock. Jag kan ibland bli kallad för både det ena och det andra av vänner som inte har minsta intresse av denna fantastiska "sport". Dom kallar mig tokig när jag säger att jag fiskade havsöring i 8 timmar utan ett hugg, dom säger att jag är en prylbög när jag köper flugspö för närmare 5000 :-, dom säger att jag inte är riktigt klok när jag sticker och fiskar 04.00 en söndagsmorgon o.s.v.

Själv tycker jag att jag är en ganska normal fiskare med normala prylar och ett normalt fiskebeteende något som jag däremot inte kan säga om karpmetare.
Dessa fanatiker måste vara några av dom mest fisketokiga, prylbögarna som inte är riktigt kloka inom denna "sport".
Dom har fiskeprylar för tiotusentals kronor och lägger gärna en veckas fisketid i ett karptält alternativt karpsäng, med ett antal karpspön riggade med nappalarm samt en hel del andra tokiga prylar för att få en fisk.
En fisk!!!!

Jag fattar inte hur man kommer på att börja med dettta fiske men jag tror nog att om jag fick chansen att följa med någon tokig karpmetare så skulle jag inte behöva mer än en sekund att fundera utan skulle naturligtvis tacka ja.

Det är ju trots allt fiske.

Och vi snackar stora fiskar.

Inga kommentarer: