måndag, juli 09, 2007

Va fan nu då.....

....har jag en nätfiskare som kompis?
Fick ett sms i morse från en polare där det stod: Nu åker vi ut och tar upp näten...he..he..he.
Tror nog att jag måste säga upp den bekantskapen och åka dit han har sina nät och klippa sönder varenda ett.
Det är f.ö. samma kille som fick ett sprillans nytt specialdesignat Norpan-Jerk av mig för en och en halv månad sen och som han fortfarande inte har använt.
SKANDAL!!
Jag tror nog att jag måste kräva tillbaka det draget så det åtminstånde får en chans att leverera fisk när det sitter på mitt spö.

Som tur är fick jag sedan höra att dom inte fick så mycket fisk i sina nät men det är knappast något som gör att jag förlåter denna kille sitt snedsteg.

Jag tycker att han i framtiden kan ägna sig åt det han gör på bilden nedan:
MATA KOSSOR!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

...ja, ja....men det är väl kul för LgW att få lite fisk mellan varven :-)

Är uppe i Gimdalen, lite segt fiske sedan vi kom upp.....innan dess var det självklart kanonfiske men ett väderomslag i fredags natt fick harrarna att äta mindre (läs: Nattsländorna att kläcka i mindre omfattning).

Jagade efter ett par tjuvfiskare som fiskade uppströms bron igårnat....fick lite puls men sket i dem sedan de smitit in i huset.. efter att de hade slängt de harrar de fått i vattnet....rensade & klara....idioter!!!!

Blir nog ett kortare pass ikväll....kanske drar ut vid 22-tiden...och hemåt vid 03.00....mmmlånga sovmorgnar :)

// D.E.

M.t.P. sa...

D.E.:Kul att höra av dig och få en liten rapport om fisket.

Bra jobbat med att jaga iväg tjuvfiskarna men jag antar att det inte var så svårt för dom att springa ifrån dig.
Du hade väl förmodligen ett spö i ena handen och en pilsner i den andra samt ett par oknäppta vadarbyxor hängandes runt höfterna. ;)

Anonym sa...

Jag som bestämt trodde att detta var "Nätfiskarens" hemsida. Men jag hade väl fel....... /LGW