måndag, juli 16, 2007

Ingen gös ännu

Testade lite göstrolling häromdagen inne i en vik där jag tidigare fått ett par stycken men tyvärr inga riktigt stora men hade vissa förhoppningar denna kväll.
Stack ut vid halv tio tiden och havet låg som en spegel och det duggregnade.
När jag kom fram till viken så låg det en hel del sjögräs i ytan och det gjorde fisket i stort sett omöjligt men jag testade ändå.
Fast efter ca en halvtimme gav jag upp eftersom gräset fastnade på linorna hela tiden och gjorde att vobblerna inte gick ner på dom djup jag ville eller simmade ordentligt så det var bara att kasta in handuken.
Men nu har det blåst riktigt mycket under ett och ett halvt dygn så nu bör det vara fritt från sjögräs och mer syre i vattnet vilket bör göra fisket bättre så i kväll blir det nog ett nytt försök.

Inga kommentarer: