onsdag, juli 11, 2007

Hungriga Regnbågar

Såg ett par fina regnbågar simma lungt och fint vid ytan och placerade min fluga bara någon meter ifrån och.....

...snabbt som ögat vände dom och satte full fart mot min fluga som om dom inte sett mat på flera dagar och bara var tvugna att få något att äta och.......

..... strax exploderade ytan av att ytterligare regnbågar blandade sig i leken om vem som skulle hinna ta min fluga först och det hela slutade i en enorm våg av vatten och fiskar som stångades och tacklades därunder eller......

...var det bara så att jag var i Furuvik och hittade en damm full med regnbågar som dom precis matade med pellets.
Det gick även en tvåmeter bred å strax intill där det simmade en och annan regnbåge.
Hur som helst vart jag jävligt sugen på att dra fram resespöt och lägga ut en fluga.

Inga kommentarer: