fredag, juli 06, 2007

Dåligt tålamod?

Efter ett jävligt dåligt fiske i går där gäddorna visade sin klart sämsta sida och där huggviljan lysta med sin frånvaro och vi endast fick 3 gäddor på 4 man och 3½ timmes fiske så har jag blivit lite gladare.
Ska alldeles strax på en sommarfest för att fira att jag och ett gäng kompisar går på semester i dag och jag börjar känna mig lite stressad.

Hur som helst så var ju gårdagen en riktig tålamodsprövning och det visade sig, efter viss påpekan från dom andra, att jag var den som gnällde klart mest på att det var dåligt fiske, dåliga vatten, dåliga upplägg, dåliga beten o.s.v.
Jag som trodde att jag hade bra tålamod men det kanske är beroende på vilket fiske man bedriver.
Om jag t.e.x. står och kastar på en vakande Harr i en älv någonstans så kan jag fan hålla på hela dagen till den rackarn hugger eller om jag jagar havsöring i skärgården och fiskar en hel dag utan att få någonting utan minsta gnäll för sådant är de fisket.
Men om jag fiskar gädda så har jag lite större krav på antal fångade fiskar per gubbe per timme och faller inte det in så blir jag gnällig och klagar mest hela tiden verkar det som.

Inga kommentarer: