torsdag, juni 14, 2007

Mälaren suger fortfarande......

Jag fiskar inte så ofta i Mälaren men i går kväll var jag där igen med min gode vän och Norpan tillverkare Pexx.
Målet var inställt på gös.
Förra gången vi fiskade gös ihop så gick det inget vidare och inte var det bättre i går.
Vi började faktiskt med lite jerkfiske efter gädda i solskenet och medans Pexx tog två och tappade två på Norpan så höll jag mest på att fixa med min jävla skitrulle som inte gjorde som jag ville.
Måste nog lämna in den på lite service.
Efter detta provade vi på både lite olika jiggmetoder samt trolling efter gös men inte ett liv på ca 3 timmar men däremot en jävla massa regn,och jag som glömt regnkläderna.
Fy fan vad kallt och blött det blev.
Men skam den som ger sig, jag är med nästa gång Pexx bjuder in till ett trevligt kvällsfiske på mälaren eller kanske mest en trevlig kväll :)

Inga kommentarer: