fredag, juni 29, 2007

Fiske i filmens värld

Jag var och såg den tredje filmen om dom karibiska piraterna häromdagen.
Det var ju en och annan "ful fisk" med i den filmen och jag började tänka lite på hur det skulle vara att fiska i dom vatten som dessa figurer huserar på eller i eller under.
Det måste ju finnas en hel del gigantiska monsterfiskar som det skulle vara kul att fightas med.
Bara man slipper möta "kraken".

Kommer ihåg hur Kevin Kostners rollfigur i Waterworld använde sig själv som bete när han fiskade och fångade ett av den filmens vattenmonster.
Kan man testa den metoden på gigantiska gäddor?

Det finns ju en hel del filmer där det fiskas och jag skulle nog kunna sitta här och skriva spaltmeter efter spaltmeter om detta ämne men jag måste tyvärr jobba nu men jag måste bara nämna filmen ,Där floden flyter fram, med b.l.a. Brad Pitt.
Killen är inte bara snygg, har en jävligt läcker fru utan han kan flugfiska också.

Eller var det bara på film?

Inga kommentarer: